مهندس نادر عسگری افزود: تلاش میشود رابطه بیمار و کادر درمان همچنان روند بهبود داشته و روز به روز شاهد ارتقای فرایند مسؤولیت پذیری بیمارستانها و سایر مؤسسههای درمانی باشیم.
وی ادامه داد: در نسخه جدید و بازنگری شده استانداردهای اعتباربخشی، حقوقِ گیرنده خدمت شامل اطلاع رسانی، ارتباط با بیمار و رضایتهای آگاهانه و امکانات رفاهی و هتلینگ بیمارستانها و در نهایت میزان مسؤولیت پذیری و رسیدگی به امور بیماران بخش زیادی از امتیازات اعتباربخشی را شامل شده و این مهم مبنای تعیین درجه اعتبار و تعرفه هتلینگ بیمارستان است.
مهندس عسگری تأکید کرد: احقاق حقوق بیمار مبنای برنامه تحول نظام سلامت است و در همه ابعاد برنامه، مخاطب اصلی برنامه بیماران هستند. از این رو حمایت از پرداختی بیماران، الزام به تأمین همه نیازهای بیمار بدون دخالت بیمار و همراه، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستانها و امکانات رفاهی بخشهای بالینی و افزایش دسترسی بیماران به پزشکان متخصص تنها بخشی از برنامههای ملی در راستای حقوق گیرندگان خدمت است.
وی همچنین یادآور شد: مسؤولیت نظارت بر رعایت منشور حقوق بیماران در بیمارستانها برعهده مدیران اجرایی و حوزه نظارتی دانشگاههای علوم پزشکی است و در همین زمینه علاوه بر فعالیت مستمر و شبانه روزی دفاتر رسیدگی به شکایت در بیمارستانها، تلفن شبانه روزی و سامانه ١۵٩٠ آماده پاسخگویی به شکایات مردمی است.
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۲
کد خبر: 379956
قدس آنلاین / علیپور : همزمان با دومین سالگرد اجرای طرح تحول نظام سلامت، معاون فنی نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به خبرنگار ما گفت: با وجود کمبود شدید منابع در حوزه سلامت بویژه چالشهای نقدینگی حاصل از بدحسابی بیمهها که موجب کاهش انگیزش و افول توان اجرایی بیمارستانها شده، حتی یک قدم از اجرای الزامات برنامههای مردم محور تحول سلامت عقب نشینی نخواهد شد.
نظر شما